takaisin

Energiateollisuus ry (ET) toteuttaa valtakunnallisen radio- ja lehti-ilmoituskampanjan kaukolämmöstä energiansäästöviikolla 41. Se on osa Kemissä 26.8.2009 käynnistettyä ”Kaukolämpö on hyvän olon energiaa” – kampanjaa, jolla vahvistetaan kaukolämpöbrändiä ja kirkastetaan mielikuvaa kaukolämmöstä. Kampanjassa on jo mukana 27 kaukolämpöyritystä, joiden asiakkaina on lähes puolet Suomen kaukolämpöasiakkaista.

Radio Novassa esitetään 30 sekunnin mittainen radiospotti maanantaista 5.10 alkaen. Spotti tulee ulos kaikkiaan 79 kertaa, viimeisen kerran lauantaina 17.10. eli esitykset jatkuvat vielä viikon 42. Radio-spotin voi käydä kuuntelemassa myös Energiateollisuuden nettisivuilla www.energia.fi/fi/kaukolampo.

Radiospotin lisäksi julkaistaan lehti-ilmoitus 5.-11.10. välisenä aikana Helsingin Sanomissa sekä seuraavissa maakunta- ja paikallislehdissä: Aamulehti, Aamuposti, Etelä-Suomen Sanomat, Ilkka, Jämsän Seutu, Kankaanpään Seutu, Keskipohjanmaa, Keskisuomalainen, Kymen Sanomat, Lapin Kansa, Loimaan Lehti, Länsi-Suomi, Pohjalainen, Pohjolan Sanomat, Savon Sanomat, Turun Sanomat ja Uutisvuoksi.

Tavoitteena kaukolämmön tunnettuuden parantaminen

”Kaukolämpö on hyvän olon energiaa” – kampanjalla pyritään parantamaan yleistä tietoutta kaukolämmöstä ja sen hyvistä puolista. Kaukolämpö koetaan Suomessa hyväksi, luotettavaksi ja turvalliseksi lämmitysmuodoksi, mutta sitä pidetään itsestäänselvyytenä, josta ei tiedetä riittävästi.

Kaukolämpö ja -jäähdytys sekä sähkön ja lämmön yhteistuotanto tunnetaan yllättävän heikosti muun muassa päättäjien keskuudessa. Tavoitteena on tehdä kaukolämpöalaa tutummaksi niin poliitikoille, viranomaisille ja medialle kuin myös itse kaukolämpöasiakkaille.

Lisätietoja:
Johtaja Jari Kostama, puh. 050 301 1870
Asiantuntija Mirja Tiitinen, puh. (09) 5305 2305
www.kaukolampo.fi

2.10.2009